Veelgestelde vragen

Bekijk alle veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen

Mag Advieskeuze.nl informatie over bedrijven tonen zonder hun toestemming?

Het is het doel van Advieskeuze.nl om consumenten, ZZP’ers en MKB’ers op eenvoudige en objectieve wijze te helpen bij het maken van een keuze voor een dienstverlener. Hiervoor is het belangrijk dat het aanbod aan dienstverleners op Advieskeuze.nl zo volledig mogelijk is. Advieskeuze.nl heeft hiervoor geen toestemming nodig van de bedrijven, omdat gegevens over organisaties en ondernemingen geen persoonsgegevens zijn en daarom niet vallen onder de Algemene Verordening Persoonsgegevens.


Hoe zit het met de bedrijven die extra informatie (voornamelijk over medewerkers) delen op Advieskeuze.nl?

In dit geval is Advieskeuze.nl niet de verwerkingsverantwoordelijke, maar de verwerker. Wij mogen deze informatie alleen gebruiken voor de doeleinden die in de gebruikersovereenkomst vastgelegd. De gebruikersovereenkomst vind je als de Algemene Voorwaarden in het extranet. Met deze Algemene Voorwaarden ga je akkoord wanneer jij jouw bedrijf claimt en/of een gebruikersaccount aanmaakt.

De verwerkingsverantwoordelijke is de persoon die de gegevens van medewerkers invoert op het extranet. Deze persoon heeft daarvoor toestemming nodig van de medewerker. Dit staat erbij vermeld en het is daardoor de verantwoordelijkheid van de verwerkingsverantwoordelijke om dit binnen het eigen bedrijf goed te organiseren.


Waar verdient Advieskeuze.nl geld mee?

Leads voor kantoren via Advieskeuze.nl zijn gratis. Ook verdient Advieskeuze.nl geen geld aan advertenties, want daar is de website vrij van.

Advieskeuze.nl verdient geld door de verkoop van de gecheckt-stempel en het marketingpakket aan advieslocaties.

Daarnaast verdient Advieskeuze.nl geld met de verkoop van webmodules, webservices en uitgebreide extranetfunctionaliteiten aan partners (marktpartijen, serviceproviders en ketens). Een voorbeeld hiervan is het integreren van een 'zoek adviseur'-module van Advieskeuze.nl op de eigen website van een marktpartij.


Is er een commercieel belang om het ene kantoor beter te tonen dan het andere?

Je vermelding op Advieskeuze.nl is altijd gratis. Als een bezoeker doorklikt naar jouw website, je een e-mail stuurt of een afspraak met je maakt, dan vraagt Advieskeuze.nl daar geen geld voor. Er is dus nooit sprake van een commercieel belang om de ene adviesorganisatie beter te tonen dan de andere.

Wel toont Advieskeuze.nl in de eerste filtering alleen kantoren met gecontroleerde data (kantoren die de gecheckt-stempel afnemen en beschikken over het 'gecheckt door Advieskeuze.nl'-stempel). De consument kan op basis van betrouwbare kantoorinformatie én recente reviews de meest complete vergelijking maken. De gecheckt-stempel is een abonnementsdienst, waarvoor je als kantoor jaarlijks een bedrag betaalt. Door deze filtering zijn kantoren die deze abonnementsdienst van Advieskeuze.nl afnemen beter zichtbaar dan kantoren die ervoor kiezen dit niet te doen.


Biedt Advieskeuze.nl zelf advies en/of bemiddeling in financiële producten?

Advieskeuze.nl heeft bewust geen AFM-vergunning en geeft geen advies en/of bemiddelt niet in financiële producten.


Wat zijn de belangrijkste voordelen van Advieskeuze.nl?

Steeds meer consumenten oriënteren zich online als ze een adviseur zoeken. Voordat ze een keuze maken, willen ze de dienstverlening met elkaar kunnen vergelijken. Advieskeuze.nl helpt dienstverleners om online beter gevonden te worden. Belangrijke voordelen zijn:

1. Onafhankelijk
Advieskeuze.nl geeft zelf geen advies en wordt niet gefinancierd door aanbieders van financiële producten. Je kunt jouw klanten dus zonder problemen doorverwijzen voor een eerlijke review. Door de krachten te bundelen wordt je kantoor online beter gevonden.

2. Objectieve vergelijking
De vergelijking wordt gebaseerd op een groot aantal objectieve factoren en een betrouwbare scoremethodiek. Er worden geen advertenties geplaatst en het zoekresultaat wordt niet beïnvloed door commerciële belangen. Wel zijn bij de financiële productgroepen (notariaat en makelaardij vooralsnog uitgezonderd) in eerste instantie alleen kantoren zichtbaar met de gecheckt-stempel. Als een klant contact zoekt met een dienstverlener, betaalt niemand hiervoor. Er geldt dus geen leadvergoeding.

3. Complete dienstverlening in beeld
Een dienstverlener kan zich aanmelden voor een gratis account. Je kunt het complete bedieningsconcept van jouw kantoor presenteren op het gebied van hypotheken, verzekeringen, pensioenen, vermogen, leningen, financiële planning, aankoopbemiddeling, notariaat en makelaardij (aankoop en verkoop). Voor de getoonde productgroepen op je profielpagina controleren wij de registratie bij de AFM of andere registers. Alle contactgegevens, medewerkers, adviestarieven, sociale netwerken etc. die je zelf opgeeft, worden gratis getoond op jouw profiel.


Kan mijn bedrijf van de website verwijderd worden?

Iedere advieslocatie in de database heeft een profielpagina op Advieskeuze.nl. Door je gratis aan te melden op het extranet kun je de gegevens van je bedrijf updaten en beheren. Het is niet mogelijk je profiel te verwijderen van het platform, omdat Advieskeuze.nl de consument een volledig overzicht wil geven van het aanbod aan dienstverleners in Nederland. Van alle advieslocaties is dus sowieso een profiel zichtbaar met openbaar beschikbare informatie zoals NAW-gegevens.

Als jouw bedrijf niet meer bestaat of binnenkort ophoudt te bestaan, maar je hebt nog wel een vermelding op ons platform, dan kun je een verzoek tot opheffing indienen via info@advieskeuze.nl.


Worden de reviews op Advieskeuze.nl gecontroleerd?

Alle reviews op Advieskeuze.nl worden gecontroleerd. Wij controleren reviews op signalen die erop duiden dat een review mogelijk foutief of met verkeerde motieven is ingevuld: waar komt hij vandaan? Wie heeft hem geschreven? Is er reden om aan te nemen dat iemand nog een ander belang heeft bij deze review dan het ‘delen van zijn ervaring’ met andere consumenten?

Zijn er geen redenen om te twijfelen, dan keuren we de review goed. Vertrouwen we de signalen niet? Dan doen we navraag bij de reviewgever of (in sommige gevallen) de dienstverlener. Het antwoord dat we ontvangen, bepaalt uiteindelijk of een review zichtbaar blijft of van het platform wordt verwijderd.

Wij controleren de reviews niet op feitelijke, inhoudelijke juistheid. Dit zou onmogelijk zijn gezien het grote aantal dienstverleners en reviews op ons platform. Wij zijn ervan overtuigd dat consumenten, door het grote aantal reviews dat dagelijks op ons platform binnenkomt, in staat zijn om trends in reviews te herkennen.


Bekijk alle veelgestelde vragen