Het is het doel van Advieskeuze om consumenten, ZZP’ers en MKB’ers op eenvoudige en objectieve wijze te helpen bij het maken van een keuze voor een dienstverlener. Hiervoor is het belangrijk dat het aanbod aan dienstverleners op Advieskeuze zo volledig mogelijk is. Advieskeuze heeft hiervoor geen toestemming nodig van de bedrijven, omdat gegevens over organisaties en ondernemingen geen persoonsgegevens zijn en daarom niet vallen onder de Algemene Verordening Persoonsgegevens.
In dit geval is Advieskeuze niet de verwerkingsverantwoordelijke, maar de verwerker. Wij mogen deze informatie alleen gebruiken voor de doeleinden die in de gebruikersovereenkomst vastgelegd. De gebruikersovereenkomst vind je als de Algemene Voorwaarden in het extranet. Met deze Algemene Voorwaarden ga je akkoord wanneer jij jouw bedrijf claimt en/of een gebruikersaccount aanmaakt.
De verwerkingsverantwoordelijke is de persoon die de gegevens van medewerkers invoert op het extranet. Deze persoon heeft daarvoor toestemming nodig van de medewerker. Dit staat erbij vermeld en het is daardoor de verantwoordelijkheid van de verwerkingsverantwoordelijke om dit binnen het eigen bedrijf goed te organiseren.
Als eerste goed om te weten dat leads voor kantoren via Advieskeuze en partnersites gratis zijn. Ook verdient Advieskeuze geen geld aan advertenties, want daar is de website vrij van. Advieskeuze verdient geld door de verkoop van abonnementen aan advieslocaties.
Daarnaast verdient Advieskeuze geld met de licenties voor webmodules, webservices en uitgebreide extranetfunctionaliteiten aan partners (aanbieders, ketens, serviceproviders en branche-organisaties). Een voorbeeld hiervan is het integreren van een 'zoek adviseur'-module van Advieskeuze op de eigen website van een marktpartij.
De vermelding van je bedrijf op Advieskeuze is altijd gratis. Als een bezoeker doorklikt naar je website, je een e-mail stuurt of een afspraak met je maakt, dan vraagt Advieskeuze daar geen geld voor. Er is dus nooit sprake van een commercieel belang om de ene adviesorganisatie beter te tonen dan de andere.
Wel toont Advieskeuze in de eerste filtering alleen kantoren met gecontroleerde data (kantoren die een abonnement hebben en beschikken over het 'Gecheckt door Advieskeuze'-stempel). De bezoeker op Advieskeuze kan op basis van betrouwbare kantoorinformatie én recente reviews de meest complete vergelijking maken. De Gecheckt-stempel is een onderdeel van de Advieskeuze abonnementen, waarvoor je als kantoor jaarlijks een bedrag betaalt. Door deze filtering zijn kantoren die een abonnement van Advieskeuze afnemen beter zichtbaar dan kantoren die ervoor kiezen dit niet te doen.
Advieskeuze heeft bewust geen AFM-vergunning en geeft geen advies en/of bemiddelt niet in financiële producten.
Steeds meer consumenten en ondernemers (ZZP en MKB) oriënteren zich online als ze een professionele dienstverlener zoeken. Voordat ze een keuze maken, willen ze relevante informatie zien zoals reviews, tarieven en keurmerken. Advieskeuze helpt dienstverleners om online beter gevonden te worden. Belangrijke voordelen zijn:
1. Onafhankelijk
Advieskeuze geeft zelf geen advies en wordt niet gefinancierd door aanbieders van financiële producten. Je kunt jouw klanten dus zonder problemen doorverwijzen voor een eerlijke review. Door de krachten te bundelen wordt je kantoor online beter gevonden.
2. Objectieve vergelijking
De vergelijking wordt gebaseerd op een groot aantal objectieve factoren en een betrouwbare scoremethodiek. Er worden geen advertenties geplaatst en het zoekresultaat wordt niet beïnvloed door commerciële belangen. Wel zijn bij de zoekresultaten in eerste instantie alleen kantoren zichtbaar met de gecheckt-stempel. Als een klant contact zoekt met een dienstverlener, betaalt niemand hiervoor. Er geldt dus geen leadvergoedingen.
3. Complete dienstverlening in beeld
Een dienstverlener kan zich aanmelden voor een gratis account. Je kunt het complete bedieningsconcept van jouw kantoor presenteren op het gebied van hypotheken, verzekeringen, pensioenen, vermogen, leningen, financiële planning, scheiding, notariaat, taxatie, makelaardij (aankoop en verkoop) en duurzaam wonen. Om getoond te worden in de zoekresultaten controleren wij de registratie bij de AFM en andere branche- of beroepsregisters. Alle bedrijfsgegevens, medewerkers, adviestarieven etc. die je zelf opgeeft, worden gratis getoond op jouw profiel.
Iedere advieslocatie in de database heeft een profielpagina op Advieskeuze. Door je gratis aan te melden op het extranet kun je de gegevens van je bedrijf updaten en beheren. Het is niet mogelijk je profiel te verwijderen van het platform, omdat Advieskeuze consumenten en ondernemers een volledig overzicht wil geven van het aanbod aan dienstverleners in Nederland. Van alle advieslocaties is dus sowieso een profiel zichtbaar met openbaar beschikbare informatie zoals NAW-gegevens.
Als je bedrijf niet meer bestaat of binnenkort ophoudt te bestaan, maar je hebt nog wel een vermelding op ons platform, dan kun je een verzoek tot opheffing indienen via service@advieskeuze.nl.