De ranking op Advieskeuze wordt bepaald aan de hand van de meest recente review. Het bedrijf dat het meest recent een review heeft ontvangen, staat bovenaan in het zoekresultaat. Zoek je op hypotheekadviseur, dan sorteert het resultaat op de meest recente reviewdatum van hypotheekadvies. Zoek je op pensioenadvies, dan geldt de laatste pensioenreview etc. Jouw bedrijf wordt dus beter zichtbaar als je regelmatig nieuwe reviews ontvangt. Een paar tips:
1. Durf al je klanten te vragen om een review
Uit onderzoek blijkt dat consumenten veel minder vertrouwen hebben in dienstverleners die alleen maar goede reviews hebben. Juist de kritische reviews geven consumenten een reden om alle reviews te kunnen vertrouwen.
2. Vraag je klant direct na het contactmoment om een review
Een review van vandaag is meer waard dan die van gisteren. Het heeft dus niet zoveel zin om een mailing te sturen aan klanten die lang geleden een adviesgesprek hebben gehad. Zorg voor een contactmoment tussen adviseur en klant en vraag daarna om een review.
3. Neem het vragen om reviews standaard op in je klantproces
Geef na ieder adviesgesprek een kaartje (met bijvoorbeeld de QR-code naar jouw reviewpagina) mee en vraag je klant om een review. Of ga een stap verder en stuur vanuit je CRM-systeem een standaard e-mail aan je klant op het juiste moment.
Advieskeuze heeft ervoor gekozen om standaard alleen profielen te laten zien met de gecheckt-stempel (bedrijven die een abonnement met de gecheckt-stempel afnemen). Profielen met gecontroleerde data (Gecheckt-stempel onderdeel van abonnementen) en recente reviews zijn dus het beste zichtbaar in het zoekresultaat.