Consumenten en ondernemers maken online de keuze voor een financieel dienstverlener. Advieskeuze merkt dat aan het grote aantal bezoekers en de vele contactverzoeken (leads), die gegenereerd worden via de website en de adviseurzoekers op partnersites. Het aantal bezoeken op het platform is gegroeid naar 1.000.000 per jaar. Er worden jaarlijks zo'n 150.000 gratis adviesgesprekken (leads), uit-kliks (softleads) en bel-me-terug verzoeken per jaar gegenereerd voor financieel dienstverleners. Uit onderzoek onder financieel dienstverleners blijkt dat de tevredenheid over leads via het Advieskeuze platform hoog is.
Leadtevredenheid gemeten
Ongeveer 35% van de advieskantoren die leads ontvangen via Advieskeuze geven de status en tevredenheid door in het extranet. Zodoende hebben ook corporate partners (met een adviseurzoeker van Advieskeuze) een goed beeld welke adviseurs de leads goed opvolgen. Eind Q1 2019 waren er 4.092 advieskantoren in Nederland, die een lead hebben ontvangen via Advieskeuze. Daarvan hebben 1.418 advieskantoren (35%) via hun extranet account doorgegeven wat zij van de leads via het platform van Advieskeuze vonden. Hebben ze de persoon gesproken? Is het een nieuwe klant geworden? Was het een bestaande klant die contact zocht? Welke waardering geef je de lead?
Hoge afspraakconversies
Adviseurs gaven de leads via Advieskeuze.nl de volgende waardering op een 5-puntschaal:
Over 65% van de directe afspraakverzoeken via de online adviseurzoekers van Advieskeuze zijn financieel dienstverleners dus tevreden tot zeer tevreden. Adviseurs kunnen ook een toelichting geven op de tevredenheid over het contactverzoek. Hieruit blijkt dat kantoren de hoogste conversies behalen indien er snel gereageerd wordt op de leads en verwachtingen van klanten worden overtroffen.
Over Advieskeuze
Advieskeuze is een platform waarop 16.500 dienstverleners in Nederland worden getoond. Alle dienstverleners kunnen gratis gebruik maken van een extranet account om hun profiel te beheren. Consumenten en ondernemers delen hun ervaring met de dienstverlener door een review te geven. Alle reviews worden uitgebreid gecontroleerd op betrouwbaarheid en authenticiteit. Jaarlijks zijn er meer dan 1.000.000 bezoeken op de website en kunnen consumenten en ondernemers gratis contact opnemen met een dienstverlener. Advieskeuze verdient niet aan contactverzoeken (leads), uit-kliks (softleads) en advertenties. De database van Advieskeuze fungeert als bronbestand voor aanbieders, ketens en service providers met actuele data over de advieskantoren binnen hun distributienetwerk.
© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.