Munt Hypotheken zet hypotheekadviseurs die verduurzaming prominent in hun adviesgesprek aan bod laten komen in een speciale ‘groene’ adviseurszoeker op hun website. Daarmee kunnen consumenten die hun woning willen verduurzamen, eenvoudig de dichtstbijzijnde hypotheekadviseur vinden die verduurzaming in het adviesgesprek meeneemt.
In samenwerking met Advieskeuze lanceert Munt Hypotheken een speciale module op de website, waarin hypotheekadviseurs worden getoond die veel reviews hebben op het gebied van duurzaamheid. “Energiebesparing is enorm belangrijk, maar vaak weten consumenten niet wat de mogelijkheden zijn. Een goede hypotheekadviseur kan daarin een wereld van verschil maken”, zegt Munt-directeur Menno Luiten (foto).
Verduurzamingsmaatregelen
“Het aantal consumenten dat verduurzamingsmaatregelen wil meefinancieren, neemt toe”, zegt Luiten. “Of het nu gaat om het plaatsen van bijvoorbeeld hoogrendementsglas of vloerisolatie, het is belangrijk om een adviseur aan je zijde te hebben, die met jou meedenkt over de juiste aanpak en de financieringsmogelijkheden bij het verduurzamen van je eigen huis.”
Actief doorverwijzen
Munt is naar eigen zeggen de eerste grote hypotheekaanbieder die consumenten actief doorverwijst naar financieel adviseurs met een positieve beoordeling op het thema duurzaamheid op basis van objectieve data van Advieskeuze. Deze data zijn verkregen uit bijna een half miljoen beoordelingen (reviews). “Deze adviseurs hebben van minimaal 25 klanten een beoordeling gekregen, waarbij het onderwerp verduurzaming is besproken”, zegt Christian Bouter van Advieskeuze. “Door hun postcode in te vullen zien consumenten welke hypotheekadviseurs bij hen in de buurt goed scoren op klantervaringen met duurzaamheid.”
Over Advieskeuze
Advieskeuze is opgericht om consumenten en ondernemers in contact te brengen met een financieel adviseur, die helpt bij het maken van de juiste keuze. Het is een faciliterend platform waarop 16.500 dienstverleners in Nederland worden getoond met relevante informatie. Ruim 7.000 dienstverleners maken gebruik van een gratis extranet account om hun profiel te beheren en te reageren op reviews en leads. Hierdoor is er een concentratie van relevante informatie over advieskantoren met bijna een half miljoen reviews op Advieskeuze ontstaan.
Meer dan 70 partners verwijzen naar Advieskeuze en maken gebruik van de data van het platform. Jaarlijks zijn er 1 miljoen bezoekers op de website van Advieskeuze en partner websites, die geheel gratis in contact kunnen komen met een advieskantoor of adviseur. Het is de missie van Advieskeuze om consumenten en ondernemers te matchen met de best passende adviseur of specialist. Om de onafhankelijkheid te borgen verdient Advieskeuze géén geld aan klantcontacten zoals afspraken, bel-me-terug verzoeken en uit-kliks.