Nieuwsberichten

Geschreven door Christian Bouter op 21-05-2024

Scildon vernieuwt website met Advieskeuze tool

Levensverzekeraar Scildon heeft een nieuwe website gelanceerd, die ontworpen is met hulp van Artificial Intelligence. “We maken financiële zaken graag simpel voor klanten en adviseurs. En daar is onze nieuwe website op gericht, want deze is gebruiksvriendelijk, simpel én uniek. Met hulp van AI”, zegt Anjellina Tschi, Manager Brand & Marketing. “De ontwikkelingen rondom AI gaan hard en wij maken daar graag slim gebruik van. Met de inzet van AI onderscheiden wij ons in de verzekeringsbranche van concurrenten. Zo is het merendeel van de fotografie ontwikkeld met AI, op basis van onze eigen specifieke wensen. Hierdoor staat er op de website bijvoorbeeld uniek bewegend beeld, Cinemagraphs.”

Advieskeuze en Stoppen met Roken-rekentool

Een voorbeeld om het de bezoeker zo simpel mogelijk te maken, is de ‘Advieskeuze-tool’ op de website. Tschi: “Hiermee vinden bezoekers makkelijk en snel een top 3 van adviseurs in de buurt. Scildon sluit alleen verzekeringen af via adviseurs, omdat ze persoonlijk advies belangrijk vindt. De tool stemt de keuzes af op de wensen van de gebruiker en toont gepersonaliseerde aanbevelingen. Ook zijn er meerdere rekentools op de website, waarbij UX-design en meetbaarheid belangrijke aspecten zijn. Neem de rekentool bij de nieuwe stoppen-met-rokenregeling. Want sluit je een Lifestyle overlijdensrisicoverzekering af én stop je binnen 9 maanden met roken? Dan betaal je als nieuwe klant sinds kort bij Scildon direct hetzelfde tarief als niet-rokers. Met deze tool zien gebruikers snel hoeveel lager hun premie is, als ze stoppen met roken. Zo simpel kan het zijn.”

© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.

Dit artikel is bewerkt op: 29-10-2024