Het beheren van het intermediaire distributienetwerk is een tijdrovend en met veel kosten gemoeid proces binnen de financiële branche. Het up-to-date houden van het netwerk kost aanbieders veel tijd door de continue aanlevering van kantorenlijsten vanuit meerdere adviesketens en serviceproviders. Bovendien worden dezelfde mutaties door de aanbieders individueel doorgevoerd in de eigen systemen zoals adreswijzigingen, fusies, overnames, AFM-vergunningen etc. Advieskeuze realiseert een efficiencyslag binnen de financiële branche door de actuele informatie van samenwerkende ketens op het platform automatisch ter beschikking te stellen aan aanbieders.
Advieskeuze biedt aanbieders van financiële producten vanaf vandaag de mogelijkheid om alle vestigingen van samenwerkende ketens up-to-date te houden in het eigen distributienetwerk. Hiervoor is een geautomatiseerde koppeling gebouwd in de extranet omgeving voor aanbieders, die per keten aan- of uitgezet kan worden. Als een gekoppelde keten een nieuwe vestiging opent en dus wordt toegevoegd aan de Advieskeuze database, wordt deze ook automatisch aan het intermediaire netwerk van de hypotheekverstrekker toegevoegd. Op ieder gewenst moment kan een export worden gemaakt van het distributienetwerk en heeft de hypotheekverstrekker een actueel overzicht van de ketenkantoren.
Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze: “Nagenoeg alle hypotheekketens werken samen met Advieskeuze en zorgen ervoor dat hun kantoren online goed getoond worden met up-to-date informatie. Dankzij de automatische koppeling kunnen hypotheekverstrekkers hun distributienetwerk actueel houden en hoeven geen handmatige mutaties meer door te voeren voor vestigingen van ketens. Ook verzekeraars kunnen enorme besparingen realiseren door het databeheer van het distributienetwerk veel efficiënter te organiseren.”
© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.