Nieuwsberichten

Geschreven door Christian Bouter op 27-06-2013

Eerste ambassadeurkantoren van Advieskeuze

Marcel Meertens van FSE Hypotheken (Emmen) en Frank Roggen van Van den Boer & Roggen (Eindhoven) zijn de eerste ambassadeurs van Advieskeuze. Zij krijgen dit aangeboden als dank voor hun actieve betrokkenheid vanaf de start. Het dienstenpakket voor ambassadeurs bestaat uit een groot aantal extra functionaliteiten die via het extranet van Advieskeuze beschikbaar worden gesteld. De testversie met een online dashboard, rapportages en webwidgets staat inmiddels live. Er wordt nog gewerkt aan een 5-tal nieuwe functionaliteiten en zal het uitgebreide ambassadeurspakket na de zomer worden geïntroduceerd. Door een éénmalige bijdrage van 495 euro kunnen advieskantoren al ambassadeur van Advieskeuze.nl worden en steunen daarmee de verdere ontwikkeling van dit onafhankelijke platform vóór de financiële branche.

Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze: “Doel van Advieskeuze is om de krachten van alle advieskantoren te bundelen en een soort community te vormen. We realiseren ons dat het een grote uitdaging is om die samenwerking binnen de financiële branche te realiseren. Maar daar gaan we wel voor. Met de investeringen van ambassadeurs kunnen wij het platform verder ontwikkelen en daarin ook belangrijke wensen van advieskantoren meenemen.”

Marcel Meertens, directeur FSE Hypotheken: “Wij zien dat consumenten zich steeds vaker op internet oriënteren en een keuze baseren op klantbeoordelingen. Objectieve en onafhankelijke informatie is daarbij doorslaggevend en daarom steunen wij de samenwerking tussen Advieskeuze en de Consumentenbond.”

Frank Roggen, vennoot van Van den Boer en Roggen: “Vanaf de start steunen wij de ontwikkeling van het onafhankelijke adviesplatform. Wij kunnen onze klanten zonder problemen doorverwijzen naar Advieskeuze om een klantbeoordeling te geven. Alleen Advieskeuze is immers 100% onafhankelijk en adviseert en bemiddelt niet zelf.”

Social media en klantbeoordelingen spelen een steeds belangrijkere rol bij het maken van keuzes. In zoekmachines is social content de sleutel om goed gevonden te worden. Iedere adviseur kan zijn of haar klanten zonder problemen doorverwijzen naar Advieskeuze om een klantbeoordeling te geven. Onafhankelijkheid is de basis. Advieskeuze.nl is zelf geen adviseur, geen bemiddelaar en geen aanbieder van financiële producten en krijgt geen doorklik-, lead- of advertentievergoedingen.

Het integere verdienmodel van Advieskeuze is gebaseerd op de verkoop van webmodules, extranet functionaliteiten en (benchmark)rapportages aan marktpartijen. Het initiatief wordt volledig ondersteund door de Consumentenbond die voor 20% aandeelhouder van Advieskeuze.nl is. De modules van Advieskeuze worden geïntegreerd op de Consumentenbond website zodat advieskantoren en hun klantervaringen in beeld komen bij een breed publiek.

© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.

Dit artikel is bewerkt op: 24-06-2024