Ook als de onafhankelijk adviseur op geen enkele wijze betrokken is bij het uitvragen van reviews blijken consumenten heel tevreden. Dat is de conclusie op basis van een doorlopend onderzoek van Advieskeuze in samenwerking met Lloyds Bank. Zowel de hypotheekadviseur als Lloyds Bank krijgen een hoog rapportcijfer.
De gemiddelde reviewscore van 9,3 voor de hypotheekadviseur is bijzonder hoog. Slechts 4,35% van de consumenten geven een kritische review (1 tot 3 sterren) aan hun hypotheekadviseur. De waardering van een 8,5 voor Lloyds Bank is ook goed te noemen. Bij de bank is het percentage kritische reviews met 13% eveneens laag. Consumenten zien de geldverstrekker wel als belangrijkste factor in het hypotheekproces waar zaken beter kunnen.
Michiel van der Linde van Lloyds Bank: “Door klanten structureel een review te vragen worden verbeterpunten in het hypotheekproces snel geïdentificeerd. Daarbij helpen we distributiepartners om goed vindbaar te worden voor consumenten die online de keuze maken voor een adviseur.”
Christian Bouter van Advieskeuze: “Lloyds Bank levert een belangrijke bijdrage door de service van onafhankelijke advieskantoren online in beeld te brengen met reviews. Een uitstekend initiatief en een voorbeeld voor andere geldverstrekkers om te volgen.”
De uitkomsten van dit onderzoek zijn gebaseerd op ruim 300 gecontroleerde reviews, die klanten van Lloyds Bank hebben gegeven op het onafhankelijke platform Advieskeuze. De onafhankelijk adviseur zelf is op geen enkele wijze betrokken bij de uitvoering van het onderzoek. Sturing van de resultaten is hierdoor onmogelijk. Lloyds Bank is de enige geldverstrekker in Nederland die het initiatief heeft genomen om klanten niet alleen te vragen de kwaliteit van de eigen organisatie te beoordelen, maar óók die van de adviseur die heeft geadviseerd en bemiddeld bij de tot stand gekomen hypothecaire geldlening.
© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.