Nieuwsberichten

Geschreven door Christian Bouter op 05-05-2024

Advieskeuze deelnemer Stichting Actief Klantbeheer

Advieskeuze heeft zich als deelnemer aangesloten bij de Stichting Actief Klantbeheer. De bijdrage die Advieskeuze gaat leveren is het inzichtelijk maken welke financieel adviseurs daadwerkelijk en naar tevredenheid volgens consumenten actief aan klantbeheer doen. Om dit te kunnen monitoren wordt de reviewmethodiek van Advieskeuze geoptimaliseerd in samenwerking met het bestuur en de werkgroep Onderzoek van de Stichting Actief Klantbeheer. Dit geldt tevens voor de wijze waarop de data met betrekking tot Actief Klantbeheer inzichtelijk wordt gemaakt voor advieskantoren in het extranet van Advieskeuze.

Advieskeuze verwacht eind 2024 de nieuwe reviewmethodiek te kunnen lanceren. De bij de Stichting Actief Klantbeheer aangesloten aanbieders kunnen vanaf dat moment hun bestaande klanten de mogelijkheid bieden om een Advieskeuze review te geven aan hun financieel adviseur. Ook voor de aangesloten software partijen en service providers faciliteert Advieskeuze de mogelijkheid om reviews aan bestaande klanten uit te vragen op initiatief van de financieel adviseur.

Dennes Roes, bestuurslid van de Stichting Actief Klantbeheer: “Financiële nazorg is iets waar consumenten, adviseurs en aanbieders samen voor moeten zorgen. In de Stichting Actief Klantbeheer doen tot nu toe adviseurs en aanbieders mee. Als bestuur van de Stichting zijn we erg blij dat een grote naam zoals Advieskeuze ook meedoet aan dit geweldige initiatief, en dan nog met de focus op de consument. Met hun hulp is de groep die zich bezighoudt met nazorg nu helemaal compleet. Samen willen we ervoor zorgen dat Nederlandse consumenten nu en in de toekomst financieel gezond blijven. Het is belangrijk dat consumenten weten waar ze het beste advies en nazorg kunnen krijgen, en hoe andere consumenten de adviseur op deze gebieden beoordelen.”

Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze: “Advieskeuze ontwikkelt momenteel een nieuwe website die meer invulling gaat geven aan de consumentenpropositie. Er zal zodoende inzicht worden verkregen in het actief klantbeheer van financieel advieskantoren door de consument meer aan het stuur te gaan zetten en ook aan het woord te laten.”

© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.



Dit artikel is bewerkt op: 24-06-2024