Nieuwsberichten

Geschreven door Christian Bouter op 19-04-2018

Efficiënt distributiebeheer in financiële branche

Voor veel aanbieders van financiële producten en service providers (volmachten) is het beheer van hun distributienetwerk een doorn in het oog. Het bijgewerkt houden van het netwerk kost (te)veel tijd en middelen. Dit maakt dat veel organisaties meer bezig zijn met het beheren van hun netwerk dan de service te bieden waar distributiepartners om vragen: bijvoorbeeld een betere leadgeneratie. Volgens Advieskeuze kun je in een aantal stappen tot een efficiënt en effectief distributiebeheer in de financiële branche komen.

1) Centraliseer distributiebeheer

Aanbieders en service providers worstelen allemaal met dezelfde problemen bij het beheren van het distributienetwerk. Doodzonde als je bedenkt dat veel distributienetwerken van aanbieders en serviceproviders elkaar overlappen. Het centraliseren van dit distributiebeheer is daarom voor alle organisaties een uitkomst.

De unieke database van Advieskeuze met actuele informatie over duizenden financieel dienstverleners in Nederland biedt deze kans. En omdat het aantal partners (aanbieders, ketens en service providers) dat zijn distributienetwerk beheert via Advieskeuze nu dusdanig groot is, is de tijd van pionieren daarin ook echt voorbij. Start je nu met een partnerschap met Advieskeuze, dan profiteer je direct van een actuele kantorenlijst en het realiseren van een goede online vindbaarheid voor je samenwerkende kantoren.

Als je als aanbieder of service provider een samenwerking aangaat met Advieskeuze, krijg je toegang tot een extranet waarin jij jouw kantorenlijst kunt beheren: je kunt vanuit onze database zelf bepalen welke kantoren je toevoegt aan (of verwijdert uit) je kantorenlijst.

2) Spoor advieskantoren aan tot het vullen van hun profiel

Ons advies is om je tijd niet te steken in het zelf doorvoeren van mutaties in je kantorennetwerk. Motiveer in plaats daarvan je samenwerkende kantoren om hun kantoorgegevens goed bij te houden op Advieskeuze. Niet alleen blijft jouw distributienetwerk dan actueel; het kantoor profiteert direct van een betere online vindbaarheid.

Inmiddels hebben ruim 5.000 van de financieel advieskantoren een actief profiel op Advieskeuze. Dat betekent dat zij kantoorgegevens (adres, contactgegevens, openingstijden, tarieven en medewerkers) zelf beheren en aanpassen wanneer er iets verandert bij het bedrijf. Wanneer zij deze informatie aanpassen, wordt dit direct in jouw netwerk aangepast en ook in het netwerk van alle andere aanbieders en serviceproviders waarmee Advieskeuze.nl samenwerkt.

“Als je samenwerkt met Advieskeuze.nl is het mogelijk om periodiek een mailing te krijgen met belangrijke mutaties binnen jouw distributienetwerk.”

3) Advieskeuze doet het werk

Maar de volledige kantorenlijst is niet alleen afhankelijk van kantoren die hun profiel op het platform zelf beheren; ook wordt de lijst continu door ons gesynchroniseerd op basis van de koppelingen met de officiële registers. Basisinformatie zoals kantoornamen, adresgegevens, KvK-nummers en AFM-vergunningen en Kifid-registraties blijven daardoor altijd geautomatiseerd actueel met de gegevens van deze instanties.

4) Focus op de service naar distributiepartners

In plaats van je bezig te houden met het administreren van je netwerk en actualiseren van excel-sheets kun jij je meer richten op het versterken van de relatie met je distributiepartners: hoe verbeter je de service en ondersteun je hen met meer leads? Ook daarvoor bieden wij tools die je inzicht geven in de zaken waarin je distributiepartners zich kunnen verbeteren. Je weet dan bijvoorbeeld beter welke ondersteuning zij nodig hebben om hun online vindbaarheid en zichtbaarheid te verbeteren.

Om je een voorbeeld te geven: Advieskeuze biedt o.a. de mogelijkheid om je accountmanagers toegang te geven tot de specifieke kantorenlijst in een bepaalde regio. Daarmee krijgen zij inzicht in relevante informatie en rapportages die helpen om beter in te spelen op de gewenste ondersteuning van je distributiepartners. Denk bijvoorbeeld aan rapportages over kantoren met een incompleet profiel of kantoren die lang niet hebben ingelogd.

© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.

Dit artikel is bewerkt op: 24-06-2024