Nieuwsberichten

Geschreven door Christian Bouter op 13-05-2025

Advieskeuze en Figlo bundelen krachten

Innovatieve klantreizen door samenwerking Advieskeuze en Figlo

Amersfoort, 13 mei 2025 - Advieskeuze heeft een belangrijke stap gezet in haar platformstrategie door een samenwerking aan te gaan met Figlo. De geavanceerde rekentechnologie van Figlo wordt geïntegreerd in Advieskeuze om financieel advies toegankelijker en interactiever te maken. De door consumenten en ondernemers ingevoerde data en gemaakte berekeningen in de rekentools en klantreizen worden gedeeld met de financieel adviseur in het klantproces. Hierdoor kunnen klanten nog beter en efficiënter worden bediend.

Binnen de samenwerking ontwikkelt Advieskeuze tools op basis van de webservice technologie van Figlo. Financieel advieskantoren met een abonnement van Advieskeuze kunnen de Figlo-rekentools, zoals een maximale hypotheekberekening, op hun profielpagina en als widget op de eigen website plaatsen. Tevens wordt een functionaliteit ontwikkeld die de leadgegevens vanuit Advieskeuze automatisch doorstuurt naar Figlo zodra een financieel advieskantoor hiermee aan de slag wil. Hierdoor wordt dubbele invoer voorkomen en kostbare tijd bespaard.

Een woonscan is de eerste klantreistool die medio dit jaar wordt gelanceerd. Met deze tool kunnen financieel adviseurs verschillende klantgroepen inzicht bieden in de haalbaarheid van hun woonwensen ter voorbereiding op een adviesgesprek. In het extranet van Advieskeuze kan de financieel adviseur de uitnodiging aan de klant sturen voor het invullen van de woonscan. De data uit de woonscan kan direct worden gedeeld met de financieel adviseur. Voor gebruikers van Figlo zal deze data automatisch worden ingeladen in de adviessoftware voor verder advies op maat.

David de Boom, algemeen directeur van Advieskeuze: “Wij zijn bijzonder trots op het gerenommeerde Figlo als eerste platformpartner. Hierdoor kan Advieskeuze innovatieve online klantreizen ontwikkelen samen met fintech dochteronderneming Burning Matches.”

Nathan Brouwer, commercieel directeur van Figlo: “De strategie van Advieskeuze sluit mooi aan bij onze eigen open benadering van technologie. Via deze samenwerking koppelen we niet alleen systemen, maar leveren we ook een concrete bijdrage aan toegankelijk en efficiënt financieel advies voor consumenten.”

Introductieactie

Om deze samenwerking te vieren, organiseren Figlo en Advieskeuze een openingsactie. Financieel advieskantoren kunnen zich binnenkort via het extranet inschrijven voor een verloting waarbij drie maanden lang elke maand een gratis Figlo-jaarlicentie wordt weggegeven. Daarnaast ontvangen deelnemende kantoren een introductiekorting van 25% op hun Figlo-licentie in het eerste jaar.

© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.

Dit artikel is bewerkt op: 13-05-2025