Nieuwsberichten

Geschreven door Christian Bouter op 03-05-2013

VEH lanceert meldpunt betalingsproblemen

Vereniging Eigen Huis heeft een meldpunt voor klantenervaringen met hypotheekproblemen gelanceerd. Deskundigen van VEH beoordelen alle meldingen in samenwerking met Advieskeuze.

VEH stelt dat iedereen die een probleem heeft of verwacht met de betaling van de maandelijkse hypotheeklasten recht heeft op aandacht en hulp van zijn bank. "Nu al hebben 80.000 huishoudens een betalingsachterstand van vier maanden of langer op hun hypotheek. Een nog veel grotere groep heeft te maken met betalingsproblemen van kortere duur of ziet die binnenkort aankomen. Door de groeiende werkloosheid dreigt het aantal probleemgevallen alleen maar verder op te lopen."

"Banken zeggen dat ze hun klanten die betalingsproblemen hebben - of die in zo'n situatie dreigen te komen - met raad en daad bijstaan. Maar gebeurt dat ook?", vraagt VEH zich af. VEH is op zoek naar zowel positieve als negatieve ervaringen van huiseigenaren.

© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.

Dit artikel is bewerkt op: 25-06-2024