Nieuwsberichten

Geschreven door Christian Bouter op 19-06-2018

Het succes van NIBC Direct met leadgeneratie

Tot twee keer toe werd de website van NIBC Direct uitgeroepen tot beste website van het jaar in de categorie Banken & Beleggen (2015 / 2016). En sinds zij op de nieuwe website gebruik maken van twee adviseurzoekers van Advieskeuze voor tussenpersonen van hypotheken en investeringshypotheken, zijn zij ook succesvol met leadgeneratie. In deze blog laten we zien welke successen NIBC Direct heeft behaald met de adviseurzoekers van Advieskeuze op hun nieuwe website.

“Onze oude website was een zeer formele website, die totaal niet meer aansloot bij de markt die we bedienden ,” legt Rick Bakker, Manager Digital Marketing bij NIBC Direct uit. “Bij de ontwikkeling van de nieuwe website was het daarom belangrijk dat hij in samenwerking met onze klant werd gecreëerd .”

“We zijn er goed in geslaagd om emotie en beleving in de website te leggen en dit de combineren met goede service, waarmee we uiteraard op conversie aansturen,” aldus Rick. Converterende klanten zijn voor NIBC Direct bezoekers die een afspraak maken met een hypotheekadviseur om zich verder te oriënteren op het product van NIBC Direct . Op de website is deze conversie o.a. te meten in leads en doorkliks voor distributiepartners. Dat is ook de reden geweest dat de bank ervoor gekozen heeft om met de tools van Advieskeuze.nl te werken. De pagina’s waarop de adviseurzoekers zijn opgenomen dienen twee duidelijke doelen: “Bezoekers moeten de informatie over onze hypotheekproducten makkelijk kunnen vinden en op basis van relevante informatie eenvoudig contact kunnen opnemen met een adviseur waarmee we samenwerken. Hierin voorziet Advieskeuze.”

Niet gek dus dat de adviseurzoekers van Advieskeuze een prominente plek hebben op de website van NIBC Direct. En met succes: 50.000 potentiële klanten maken jaarlijks gebruik van de adviseurzoekers op de website van NIBC Direct. Dit leidt tot gemiddeld 100 directe afspraakverzoeken en ongeveer 1.500 doorkliks naar o.a. de website van een kantoor.

NIBC Direct profiteert ook achter de schermen van de samenwerking met Advieskeuze; want de tools van Advieskeuze bieden de mogelijkheid om actueel inzicht te krijgen in het distributienetwerk. Van de ingevulde leads bijvoorbeeld, vraagt Advieskeuze feedback van de adviseurs om ook de tevredenheid over de leads inzichtelijk te maken voor NIBC Direct. Veel adviseurs nemen deze moeite en delen hun ervaring over de lead op het extranet: van één derde van de leads die kantoren in het eerste kwartaal van 2018 via NIBC Direct ontvingen, hebben adviseurs een terugkoppeling gegeven. En die terugkoppelingen liegen er niet om: een ruime 60 procent waardeert de lead met 4 of 5 sterren en 40 (adviseurzoeker investeringshypotheek) tot 50 procent (adviseurzoeker hypotheek) van de leads resulteert in een afspraak en/of nieuwe klant voor het distributiekantoor.

Rick Bakker: “Eén centrale plek voor het beheer van ons distributienetwerk en goed inzicht in onze leads; Advieskeuze heeft het voor ons een stuk overzichtelijker en efficiënter gemaakt. Het genereren van leads zorgt ervoor dat potentiële klanten NIBC Direct top of mind hebben als ze in gesprek gaan met een hypotheekadviseur. Dat draagt bij aan een betere relatie met de distributiepartner en een hogere conversiekans voor NIBC Direct.”

© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.


Dit artikel is bewerkt op: 25-06-2024