Nieuwsberichten

Geschreven door Christian Bouter op 17-04-2023

43,7% financieel advieskantoren slecht bereikbaar

Op basis van uitgebreid onderzoek concludeert Advieskeuze dat 43,7% van de financieel dienstverleners telefonisch slecht bereikbaar is. In het eerste kwartaal van 2023 deed Advieskeuze 5.156 belpogingen om financieel dienstverleners te informeren over het platform. Op basis van bepaalde data neemt Advieskeuze gericht contact op met financieel dienstverleners om ze verder op weg te helpen met de tools van het platform. Advieskantoren worden er bijvoorbeeld op gewezen om een adreswijziging door te voeren, te reageren op reviews en klantcontacten via het platform goed op te volgen. Bij maar liefst 2.254 van deze service calls kreeg Advieskeuze direct de voicemail te horen of werd de telefoon niet opgenomen door het advieskantoor.

Advieskeuze probeert doorlopend in contact te komen met financieel dienstverleners om ervoor te zorgen dat ze goed getoond worden op de website en de adviseurzoekers van samenwerkende aanbieders en serviceproviders. Ruim 7.000 advieskantoren zijn inmiddels actief op het platform en maken gebruik van de extranet omgeving om hun profiel te beheren. Gezien de groei de afgelopen jaren in het aantal bezoekers, klantcontacten en reviews is er veel aanleiding voor Advieskeuze om telefonisch contact op te nemen met financieel dienstverleners. In het eerste kwartaal van dit jaar werden er 200.000 unieke bezoekers, 30.000 meetbare klantcontacten en 10.000 goedgekeurde reviews op het Advieskeuze platform geregistreerd.

Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze: “De uitkomst van het onderzoek naar de telefonische bereikbaarheid van financieel dienstverleners is opmerkelijk te noemen. Advieskeuze probeert namelijk in contact te komen met advieskantoren die gespecialiseerd zijn in verschillende productgroepen zoals hypotheken, verzekeringen, vermogen of pensioen. Daarbij is het in deze tijden juist van belang dat financieel adviseurs ook goed bereikbaar zijn voor hun bestaande klanten om ze te helpen met vragen en actief bezig te zijn met klantbeheer.”

© Advieskeuze.nl BV. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Advieskeuze.

Dit artikel is bewerkt op: 24-06-2024